Informacijski podsustav Financijsko poslovanje omogućava evidenciju i obradu financijskih dokumenata unutar poduzeća. Sastoji se od sedam osnovnih funkcijskih cjelina: protokol, blagajna, knjiga obveza i potraživanja, kamate i tužbe, glavna knjiga, planiranje i analiza te likvidiranje.
1.1. Glavna knjiga
Glavna knjiga je poslovna knjiga koja služi za bilježenje poslovnih promjena na odgovarajućim računima putem temeljnica. Knjiženje u glavnoj knjizi vrši se automatskim prijenosom računovodstvenih podataka iz pomoćnih knjiga po unaprijed zadanim predlošcima za knjiženje.
Iz glavne se knjige dobivaju sljedeća izvješća: Dnevnik, Pregled stanja računa, Bilanca, Pregled otvorenih stavki…
Slika: Razrada ulaznih faktura
1.2. Obveze i potraživanja
Obveze i potraživanja je pomoćna knjiga u kojoj se evidentiraju i zatvaraju ulazne i izlazne fakture, uplate i isplate, te porezne stavke i kredite. Osigurava kronološko vezivanje, te kompenziranje izlaznih faktura s ulaznima (kompenzacije i cesije). Omogućava izradu naloga za prijenos koji se šalju FINA-i putem obrasca ili magnetskog medija. Za jednu ili više izlaznih faktura može se definirati sredstvo osiguranja plaćanja kao što je ček, akceptni nalog ili mjenica.
Slika: Virman
Slika: Kompenzacija / Cesija
Slika: Plaćanje fakture putem Internet bankarstva kroz formiranje naloga za plaćanje te pripadajućih virmana
1.3 Blagajna
Blagajna se vodi isključivo preko dva dokumenta: uplatnice i isplatnice. Razlikuje četrii vrste blagajničkih knjiga: Blagajničko izvješće, Knjiga čekova te Knjiga kartica I Knjiga potvrda. Zbog definiranog blagajničkog minimuma i maksimuma kontrolira se kretanje novca (samo isplatnica pologa utrška smije uzrokovati negativan saldo blagajne). Blagajna se zadužuje gotovinom, čekovima, karticom, potvrdom i uplatom na račun.
Slika: Promet blagajne
Slika: Blagajničko izvješće za prodavaonicu
1.4. Kamate i tužbe
Kamate i tužbe koriste se za izračunavanje zateznih kamata na sve vezane i nevezane račune. Omogućen je i slobodni obračun kamata. Za neplaćene izlazne fakture kreira tužbe.
1.5. Protokol
Modul služi za unos i ažuriranje i pregled podataka o dokumentu protokola. Omogućava praćenje ‘života’ dokumenta koji je stigao u protokol.
1.6. Plan i analiza
Modul omogućava izradu financijskog plana, praćenje i analizu izvršenja plana i praćenje poslovanja s poslovnim partnerima. Kroz ovaj modul korisnik smostalno kreira izvješća kao što su Bilanca i Račun dobiti i gubitka i sl.
1.7. Likvidiranje
Modul omogućava likvidiranje, pregled i razlikvidiranje ulaznih faktura, izlaznih faktura, poreznih dokumenata, carinskih deklaracija, rata kredita, uplatnica/isplatnica blagajne, tečajnih razlika i tužbi.
1.8. Izrada XML datoteka
Izrada xml datoteka omogućava automatsko plaćanje faktura putem Internet bankarstva.
Slika: Povezivanje s sustavom ePorezne putem XML datoteke
1.9. Priprema za JOPPD
Dodatna mogućnost pregleda svih podataka koji će ući u JOPPD obrazac iz blagajničkih isplatnica, putnih naloga i virmana na jednom mjestu , njihovo ažuriranje (izmjena, dopuna) ukoliko je to potrebno.
1.10. Import računa
Import računa je aplikacija koja omogućava povezivanje s drugim sustavima i dobavljačima te prijenos njihovih računa.